thumb_252760_news_mБезпека. Розвантажування хліба без спецодягу та рукавичок, з брудних ящиків, торгівля незапакованим хлібом без рукавичок – це те, чим грішать у багатьох магазинах. Утім, такі «грішки» не є зовсім безневинними. Покупцям вони грозять інфекціями. А продавцям – штрафом  

Тернополяни скаржаться на продавців, постачальників хліба та власників торгових кіосків. Кажуть, що ті зухвало порушують правила торгівлі, а на зроблені зауваження грубіянять. Притягнути таких «торговців» до відповідальності можна, кажуть фахівці. Для цього слід поскаржитись у Держпродспоживслужбу.

Щоправда, скільки часу це займе – невідомо. Аби перевірити факти, викладені у скарзі, службі потрібно буде отримати дозвіл зі столиці. – Часто буваю свідком кричущої неповаги продавців, постачальника хліба і, зокрема, власника одного торгового кіоску на вулиці Лесі Українки, розміщеного поблизу зупинки «Меблевий магазин», – каже тернополянка Марія Бобко. – Вже не раз помічала неналежні санітарні умови викладки товару: брудні лотки, не накриті продукти, виставлені без дотримання санітарних правил. Продавці ігнорують мої зауваження.

Нещодавно тернополянка стала свідком ще однією приголомшливої для неї ситуації. Жінка спостерігала за переміщенням ящиків із хлібом від вантажного автомобіля до прилавка. Про здоров’я потенційного споживача і постачальники, і продавці думали найменше.

– В кіоск привезли свіжоспечений хліб. Спершу пластикові ящики з хлібом – ящики зі щілинами, нічим не вистелені, поклали на підлогу залу, – каже пані Марія. – Далі невідомий пан без спецодягу, скоріш за все водій, без рукавичок почав виймати хліб та викладати на невідомого походження і кольору шматину, котру вийняла з-під прилавка продавець. Продавець, яка одночасно обслуговувала покупців, відпускаючи товар за готівку, тими ж руками взялася пакувати цей хліб у поліетиленові кульки. Коли незапакована буханка хліба впала на підлогу, її спокійнісінько підняли, поклали в кульок і виставили на полицю для продажу.

Тобто лишень на шляху від автомобіля до прилавка тернополянка побачила ряд порушень. Ігнорувати прояви неповаги до пересічного покупця не стала, зробила зауваження.

– На моє зауваження, що так не годиться вивантажувати і продавати хліб, мені хамовито відповіли щось на кшталт «ви подивіться, який безлад по всій країні робиться, а ви до нас причепилися. Що тут такого?», – пригадує вона. – Замість виправити недоліки, власник кіоску та особа, яка постачала товар, хором заперечували мені.

Жінка наголошує, що подібне спостерігала вже не в одному торговому кіоску, зокрема на “Східному”. Тож не розуміє, чому на такі речі не реагують санепідслужба, Держспоживнагляд.

Нема перевірок – нема страху

Свідком схожої ситуації стала тернополянка Ірина Шевчук. Жінка їхала до батьків на Тернопільщину. Дорогою під’їхала у сільський магазин, аби купити додому кілька хлібин, солодощів. Магазин виявився зачиненим, хоча згідно з вивішеним розпорядком дня мав би працювати з 8-ї ранку.

– Під’їжджаємо ми з чоловіком під магазин. Той ще зачинений. А під дверима – ящики з хлібом, – каже вона. – Ящик зі щілинами, товар нічим не прикритий. Продавець з’явилась за хвилин 10, а то й 15. Привітна сільська продавчиня пояснила, що якщо іноді спізнюється на кілька хвилин, то постачальники залишають їй товар під магазином.

Жінка каже, що поряд крутились безпритульні собаки. А сільські пияки неподалік уже починали збір пляшок.

– Звісно, хліба я там не купила. Була просто шокована. Це я чекала хвилин 10. А скільки ще часу хліб ось так пролежав і хто до нього міг торкатись, невідомо. Це огидно. Це те ж саме, що з’їсти скибку хліба, яку перемацала купа немитих рук. Таку безвідповідальність тернополянки, які описали ці випадки, пов’язують із мораторієм на перевірки підприємців. Мовляв, знаючи про свою безкарність, останні частенько демонструють неповагу до споживачів. Чи є описувані ситуації порушенням та чи становлять небезпеку, ми поцікавились у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Тернопільській області. Цю службу створили урядовою постановою від 2 вересня 2015 року. Офіційно вона розпочала роботу у квітні 2016-го.

Гроші по різних руках ходять

Служба об’єднала державну ветеринарну та фітосанітарну інспекції, Держінспекцію з питань захисту прав споживачів, Держсанепідслужбу. Про будь-які порушення, що стосуються функцій однієї із згадуваних структур, тепер слід повідомляти в Держпродспоживслужбу. А звідси скаргу передають у певний структурний підрозділ.   – Ящики у пекарні щоразу повинні проходити миття і дезінфекцію – це само собою. І якщо хліб продають не фасованим і не в кульку, то продавець повинен використовувати спеціальну рукавичку, – каже начальник відділу санітарно-епідеміологічного нагляду та організації розслідування спалахів Управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Держпродспоживслужби в Тернопільській області Євген Безрукий. – Лотки у магазинах повинні також мити і дезінфікувати, а в літню пору – ще й протирати оцтом.

Такі речі, як торгівля хлібом, що впав на підлогу, передача покупцеві незапакованого хліба, без рукавичок, та ще й після перерахунку грошей – заборонені.

– Людина, що доставляє товар, також повинна бути у спецодязі та рукавичках, – додає пан Безрукий. – А ящики, що біля автомобіля, що у магазині слід ставити на підтоварники. Просто на землю чи на підлогу – заборонено. Щодо продавця, то він не повинен у такому випадку торгувати незапакованим хлібом без рукавичок. Адже гроші «ходять» по різних руках. Також він обов’язково повинен мати окрему дошку для хліба та ніж, якщо заклад торгує частинками. Різати хліб і, приміром, ковбасу, на одній дошці не можна. Дошки повинні бути підписані.

У випадку виявлених порушень у якомусь із торгових закладів покупець може звернутись зі скаргою в управління Держпродспоживслужби. Такі є і у Тернополі, і в кожному районі.

– Всю інформацію про торгову точку, підприємця покупець може отримати з „Куточка споживача”, – додає пан Безрукий. – У скарзі покупець повинен чітко описати порушення. Адже територіальний орган Держпродспоживслужби проводитиме позапланову перевірку суто за фактами, викладеними у скарзі. Для отримання дозволу на проведення перевірки орган звертається у Київ, адже на планові перевірки накладений мораторій. Їх проводять тільки за письмового звернення споживача, покупця або самого підприємця.

ДОВІДКА
Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області розташоване на вул. Чернівецькій, 24. Телефон – 52-30-18.

Джерело: te.20minut.ua

Розкажи друзям
  • gplus
  • pinterest

Якщо Ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть комбінацію клавіш Ctrl+Enter